Brook Preloader

Γιατί Google Analytics;

Γιατί Google Analytics;
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: τι σημαίνει Google Analytics;

Τα Google Analytics είναι ένα εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ που παρέχεται δωρεάν σε οποιονδήποτε διαθέτει λογαριασμό google και ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για το πώς το κοινό του αλληλεπιδρά με το website του.

Γιατί αξίζει την προσοχή σας;
Σας επιτρέπει να εντοπίσετε μέσω ποιων καναλιών οι επισκέπτες καταλήγουν στο site σας.

Ήρθαν ως αποτέλεσμα μιας οργανικής αναζήτησης, κλίκαραν σε κάποια διαφήμιση, σας βρήκαν μέσω κάποιου άλλου site ή πληκτρολόγησαν κατευθείαν το url σας; Η γνώση είναι δύναμη. Αξιοποιήστε τα Analytics για να αξιολογήσετε το SEO σας και τις διαφημίσεις σας αλλά και να μάθετε σε ποια sites «χρωστάτε» τους νέους σας επισκέπτες.

Έστω λοιπόν ότι κάποιος «έφτασε» στο site σας. «Και τι μ’ αυτό;» θα αναρωτηθεί κανείς «Εμένα με ενδιαφέρει τι έκανε στη συνέχεια».

Το Google Analytics απαντά σε αυτό το ερώτημα δίνοντάς σας την δυνατότητα Conversion tracking (δυνατότητα παρακολούθησης μετατροπών).

Αυτό που χρειάζεται να κάνετε εσείς είναι να ορίσετε ποιες κινήσεις του χρήστη σας ενδιαφέρουν. Μπορεί να είναι τα clicks σε ένα συγκεκριμένο κουμπί, η συμπλήρωση μιας φόρμας, η αγορά ενός προϊόντος. Ποιες είναι οι ενέργειες που έχουν αξία για εσάς; που μετατρέπουν σταδιακά έναν επισκέπτη σε πελάτη σας;

Εξάγει κάποια στατιστικά δεδομένα αναφορικά με την επισκεψιμότητα του site σας.

Σημαντικοί δείκτες που θα σας φανούν χρήσιμοι είναι το Bounce rate, το Αverage Session Duration και το Pages/Session. Αντιστοίχως σας δείχνουν το ποσοστό αυτών που μπήκαν απλά σε μία σελίδα σας και έφυγαν χωρίς να αλληλεπιδράσουν καθόλου με το site σας, τον μέσο όρο διάρκειας των επισκέψεων και το πόσες σελίδες επισκέφθηκε κατά μέσο όρο ο χρήστης. Βλέποντάς τους, μπορείτε να εντοπίσετε σελίδες με τεχνικά ή σχεδιαστικά προβλήματα αλλά και να κατανοήσετε καλύτερα τα ενδιαφέροντα των επισκεπτών.

Σας παρέχει ορισμένα δημογραφικά στοιχεία για τους επισκέπτες σας.

Ως πιο χαρακτηριστικά θεωρούνται η ηλικιακή ομάδα, το φύλο, η τοποθεσία, η μηχανή αναζήτησης και ο τύπος συσκευής που χρησιμοποίησαν. Εξετάστε τα στοιχεία και συγκρίνετε τους επισκέπτες σας με το κοινό στο οποίο στοχεύετε. Ίσως βρείτε αυτό που περιμένατε, ίσως πάλι τα αποτελέσματα σας εκπλήξουν. Αναλογιστείτε τη στόχευσή σας και το κατά πόσο ο σχεδιασμός του site σας την εξυπηρετεί. Παράλληλα, αξιοποιήστε τα τεχνικά στοιχεία για να εντοπίσετε τις τυχόν αδυναμίες του site σας όσον αφορά το responsiveness, την πρόσβαση από διαφορετικές μηχανές αναζήτησης κλπ…

Αν πειστήκατε για την αξία του εργαλείου, ήρθε η ώρα να ξεκαθαρίσουμε το σημαντικότερο.

Το Google Analytics δεν είναι κάποιο μαγικό ξόρκι που θα σας δώσει απευθείας πρόσβαση στο μυαλό του επισκέπτη.  Google Analytics = δεδομένα. Δεδομένα που ίσως μετατραπούν σε πολύτιμη γνώση για εσάς και την επιχείρησή σας αν συλλεχθούν και αξιολογηθούν σωστά. Αν θα θέλατε και εσείς να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες του Google Analytics, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να εξοικειωθείτε  οι ίδιοι με τη χρήση του εργαλείου ή να αναλάβουμε την ανάλυση των δεδομένων εκ μέρους σας.

Bonus συμβουλή: Απολαύστε υπεύθυνα.

Ενημερώστε τους επισκέπτες σας  για την χρήση Google Analytics κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές στην πολιτική απορρήτου και τα cookies της ιστοσελίδας σας. Δείξτε στους επισκέπτες σας και την ιδιωτικότητά τους το σεβασμό που θέλετε να απολαμβάνετε και οι ίδιοι κατά την πλοήγησή σας στο Διαδίκτυο.