Brook Preloader

Οικονομικές στρατηγικές branding που μπορούν να κάνουν την διαφορά

Οικονομικές στρατηγικές branding που μπορούν να κάνουν την διαφορά

Επικρατεί η αντίληψη ότι το branding είναι κάτι που το κάνουν οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι πολυεθνικές. Όμως αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση αλήθεια. Οι επιχειρήσεις που τελικά πετυχαίνουν -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες- είναι αυτές που επενδύουν στο branding όχι μόνο χρήματα αλλά κυρίως χρόνο. Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων πιστεύουν ότι το branding κοστίζει πολλά χρήματα και αν δεν δώσουν αρκετά τότε δεν θα έχουν ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Όμως καλό branding μπορούν να έχουν όλοι και χωρίς να ξοδέψουν τεράστια budget σε αυτό. Πόσο μάλλον όταν ζούμε σε έναν ψηφιακό κόσμο που εξελίσσεται διαρκώς, και καθημερινά εμφανίζονται νέα εργαλεία με υψηλή απόδοση που οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν με εξαιρετικά για αυτές αποτελέσματα που θα κάνουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους αξιομνημόνευτα. Παρακάτω ακολουθούν απλές και οικονομικές συμβουλές που μπορεί να φανούν χρήσιμες στην προσπάθεια σας να σχεδιάσετε την στρατηγική branding της επιχείρησής σας.

Κάντε το brand σας αξιομνημόνευτο

Είναι πολύ πιθανό να έχετε ακούσει την υπηρεσία Airbnb, όμως είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν έχετε ιδέα τι είναι το VRBO. Και οι δύο υπηρεσίες κάνουν παρόμοια πράγματα. Συνδέουν ταξιδιώτες με ιδιοκτήτες καταλυμάτων που ψάχνουν να τα μισθώσουν για μερικά βράδια. Επίσης μάλλον δεν ξέρετε ότι το VRBO υπήρχε αρκετά χρόνια πριν από το Airbnb. Τι έκανε όμως το Airbnb να ξεχωρίσει από το VRBO; Το όνομα του είναι μοναδικό, εύκολα το θυμάσαι και το προφέρεις και η οπτική του ταυτότητα αντικατοπτρίζει όχι μόνο όλα αυτά που σου προσφέρει σαν υπηρεσία, αλλά και την αίσθηση, το νόημα, την αξία των υπηρεσιών του. Αποπνέει ένα φιλικό look και η ιστοσελίδα του είναι φιλική και απλή. Σε αντίθεση με το VRBO που είναι ένα ακρώνυμο δύσκολο στην προφορά χωρίς ιδιαίτερη πληροφορία στο όνομα του.

Δώστε λίγο χρόνο στην επιλογή του ονόματος της επιχείρησής σας

Έχετε μία και μοναδική ευκαιρία να κάνετε την πρώτη εντύπωση να αξίζει. Το να έχετε ένα ελκυστικό όνομα που μπορεί να μεταδώσει όλα αυτά που είστε είναι ένα σημαντικό κομμάτι της επιτυχία σας. Όμως το όνομα μόνο του δεν αρκεί. Μαζί με το όνομα έρχεται και η καταχώρηση του domain name σας, δηλαδή της διεύθυνσης της ιστοσελίδας σας. Σκεφτείτε πώς θα φαίνεται το url σας όταν θα εμφανίζεται στον χρήστη. Μερικά tips που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν στο να επιλέξετε το σωστό όνομα για την επιχείρησή σας είναι:

– Αποφύγετε τα ακρώνυμα. Συνήθως δημιουργούν σύγχυση στους καταναλωτές, δεν προφέρονται εύκολα και μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα με το SEO ranking σας.

– Αποφύγετε διάσημες εκφράσεις. Μπορεί να ακούγονται catchy και να είναι δημοφιλείς αλλά η δημοτικότητά τους φθίνει γρήγορα, αφήνοντάς σας με ένα παλιομοδίτικο όνομα.

– Αποφύγετε ονόματα που απλά περιγράφουν τι κάνετε (π.χ. καθαριστήρια X). Δεν είναι αρκετά ελκυστικά, δεν είναι πρωτοπόρα και σίγουρα δεν θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε μοντέρνες στρατηγικές επικοινωνίας.

Αποφασίστε τα ρούχα που θα φοράει η επιχείρησή σας

Όταν έχετε το όνομα του brand σας έτοιμο μπορείτε να ξεκινήσετε να σκέφτεστε το πώς θα φαίνεται το brand σας. Το λογότυπο είναι η αρχή του παντός στην οπτική στρατηγική του brand σας. Ξεκινήστε με αυτό. Και στην συνέχεια επεκταθείτε στο πώς θα είναι το packaging, η ιστοσελίδα, οι κάρτες σας κτλ. Χρειάζεστε κάτι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε παντού, ανεξάρτητα από το περιβάλλον. Το λογότυπο θα πρέπει να φαίνεται σωστά σε όλα τα backgrounds, σε όλα τα επικοινωνιακά μέσα της επιχείρησης σας, παντού!

Επενδύστε στα social media

Μην επενδύετε χρόνο σε παροδικές μόδες. Ή μάλλον καλύτερα, μην επενδύετε χρόνο μόνο σε παροδικές μόδες. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα social media για να ανεβάσετε fun και ελκυστικό περιεχόμενο σύμφωνα με τις τάσεις της εποχής, όμως τα social media έχουν να σας προσφέρουν πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα από αυτό. Επενδύστε σε νέους διαύλους επικοινωνίας και ελάτε πιο κοντά με το κοινό σας. Αποκτήστε μαζί του μία οικειότητα (με μέτρο) και μεταφέρετε όλα αυτά που είναι η επιχείρηση σας στα social media αξιοποιώντας ορθά όλα τα εργαλεία που σας δίνονται. 

– Κάντε συχνά updates. Δεν υπάρχει κάτι πιο θλιβερό από ένα facebook ή ένα instagram μιας επιχείρησης που δεν έχει ανανεωθεί εδώ και καιρό. Σκεφτείτε τι θα σκεφτούν οι υπάρχοντες και εν δυνάμει πελάτες για την επιχείρηση σας. 

– Δημιουργείστε. Δημιουργείστε πρωτοποριακό και δημιουργικό περιεχόμενο που μιλάει στην καρδιά των πελατών σας. Πειραματιστείτε, δείτε τι τραβάει και τι όχι και διαφοροποιηθείτε από την μάζα.

– Διαφημιστείτε. Τα social media είναι εξαιρετικά μέσα για να διαφημιστείτε αποτελεσματικά και οικονομικά. Μπορείτε να σχεδιάσετε μία ελκυστική διαφήμιση στο facebook η οποία θα στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στο κοινό σας. Οι επιλογές είναι αμέτρητες.

– Χρησιμοποιήστε τα σωστά μέσα. Η κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική. Έχει διαφορετικό κοινό – στόχο, διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικά προϊόντα. Μην επενδύετε σε ένα μέσο απλά και μόνο επειδή “πρέπει” ή επειδή το έχουν και οι άλλοι. Αφιερώστε πόρους και χρήματα στα μέσα που ταιριάζουν πραγματικά σε εσάς και τους πελάτες σας.

Τελικά, η καλύτερη στρατηγική για το brand σας μπορεί να συνοψιστεί στις παρακάτω λέξεις: Αυθεντική, Χρωματιστή, Έξυπνη & Έντονη. Όμως πάνω από όλα να είστε ο εαυτός σας. Είναι πολύ σημαντικό να αφιερώσετε και να δώσετε χρόνο στο brand σας όμως δεν χρειάζεται να ξοδέψετε μία περιουσία για να αποκτήσετε ένα υπέροχο αποτέλεσμα.