Brook Preloader

Όταν το προϊόν είναι πολύ καλό, αλλά οι καταναλωτές δεν ξέρουν για αυτό

Όταν το προϊόν είναι πολύ καλό, αλλά οι καταναλωτές δεν ξέρουν για αυτό

Υπάρχει ένας πολύ σημαντικός λόγος γιατί οι μικρές επιχειρήσεις δεν καταφέρνουν να επιβιώσουν στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η έλλειψη ορατότητας (visibility) της επιχείρησής τους στο κοινό – στόχο τους.

Ας κάνουμε μία υπόθεση εργασίας. Έστω ότι έχετε το καλύτερο προϊόν στον τομέα σας, ή την πιο εντυπωσιακή υπηρεσία με γρήγορη παράδοση, ανταγωνιστικές τιμές και εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών. Όλα πάνε εξαιρετικά για εσάς μέχρι που ανακαλύπτετε ότι οι πωλήσεις σας δεν είναι ικανοποιητικές, ίσως και ισχνές, έχετε χαμηλά κέρδη και σιγά σιγά αισθάνεστε ότι το μερίδιο σας συρρικνώνεται.

Τι μπορεί να πηγαίνει στραβά; Γιατί δεν κάνω πωλήσεις; Τι δεν κάνω καλά; Ερωτήσεις που σίγουρα θα περάσουν από το μυαλό σας. Μήπως φταίει ότι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε δεν ξέρει για εσάς; Μήπως τελικά το brand σας δεν είναι ορατό στους καταναλωτές που θέλετε να προσεγγίσετε; Στο παρόν άρθρο, θα αναλύσουμε με απλό και κατανοητό τρόπο την σημαντικότητα του brand visibility, καθώς και τρόπους να αυξήσετε την ορατότητα σας.

Τι εννοούμε όμως με τον όρο brand visibility; Σε μία αγορά κορεσμένη όσο η σημερινή, πρέπει να κάνετε την επιχείρηση σας ορατή, όσο το δυνατόν περισσότερο. Να δείξετε την παρουσία σας σε όσους θα ψάξουν για εσάς άμεσα ή έμμεσα. Γιατί αν δεν είστε ορατοί στο ιδανικό κοινό σας, τότε αυτό θα καταλήξει να επιλέξει κάποια άλλη επιχείρηση με μεγαλύτερη ορατότητα, που προσφέρει παρόμοια προϊόντα και υπηρεσίες με εσάς.

Σε έναν ιδανικό κόσμο, η επιχείρηση με τα ποιοτικότερα προϊόντα και τις καλύτερες υπηρεσίες θα ήταν αυτή που θα είχε τους περισσότερους πελάτες, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Οι περισσότεροι καταναλωτές συγχέουν την ορατότητα με την αξιοπιστία. Σκέφτονται “για να το βλέπω παντού, θα είναι και ποιοτικό, αξιόπιστο, αποδοτικό”. Ακόμη και τα καλύτερα προϊόντα μπορεί να αποδειχθούν άχρηστα στο να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, αν κανείς δεν ξέρει για αυτά.

Γίνετε “φίλοι” με τις μηχανές αναζήτησης

Μπείτε στην θέση ενός καταναλωτή που θέλει να αγοράσει κουρτίνες για το νέο του διαμέρισμα. Το πιο πιθανό είναι να ξεκινήσει μία αναζήτηση στο διαδίκτυο. Αν τον ενδιαφέρει η ποιότητα, ίσως αναζητήσει “ποιοτικές κουρτίνες” ή αν είναι ευαίσθητος στην τιμή, να αναζητήσει “φθηνές κουρτίνες”. Τι θα του εμφανιστεί πρώτο στα αποτελέσματα; Όχι αναγκαστικά οι πιο ποιοτικές κουρτίνες ή οι πιο φθηνές αντίστοιχα. Θα του εμφανιστούν τα brands που έχουν την καλύτερη ορατότητα. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι σωστά προσβάσιμη από τις μηχανές αναζήτησης. Το συγκεκριμένο βήμα είναι ένα από τα σημαντικότερα για να αυξήσετε το brand visibility σας. Οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης (google, bing, yahoo) για να βρουν αυτό που ψάχνουν. Πώς όμως οι καταναλωτές θα βρουν την δικιά σας επιχείρηση κάνοντας μία αναζήτηση στο διαδίκτυο; Πόσο μάλλον όταν τα αποτελέσματα που θα τους εμφανίσει είναι χιλιάδες; Αν κάνετε την ιστοσελίδα σας φιλική στις μηχανές αναζήτησης και παράλληλα συνεργαστείτε μαζί της για να προβάλει την επιχείρηση σας στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης, τότε η επισκεψιμότητά σας θα ανέβει κατακόρυφα.

Ιδανικό κοινό, ιδανική προσέγγιση

Λίγο πιο πάνω μιλήσαμε για το ιδανικό κοινό σας. Το να γίνεται ορατοί και να ενημερώσετε τους καταναλωτές γενικά ότι υπάρχετε είναι δύσκολο και δαπανηρό. Το να ενημερώσετε για την παρουσία σας το ιδανικότερο κοινό, που έχει και τις περισσότερες πιθανότητες να συσχετιστεί μαζί σας και τελικά να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, είναι αυτό που πρέπει να επιδιώξετε. Προσεγγίστε το κοινό για το οποίο σχεδιάσατε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με τον σωστό τρόπο. Ανάλογα με το κοινό σας, μπορεί να είναι πιο αποδοτικές οι στοχευμένες online διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες, από τις διαφημίσεις στα social media. Ή μπορεί το email marketing να είναι πιο αποδοτικό, ακόμα και από τα προαναφερθέντα. 

Να θυμάστε πάντα την σημαντικότητα του brand visibility στην επιτυχία της επιχείρησής σας. Στην τελική, όσο περισσότεροι άνθρωποι ξέρουν για εσάς, τόσο πιο πιθανό είναι να συσχετιστούν μαζί σας και να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.