Brook Preloader

Τι είναι το https και πώς επηρεάζει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας

Τι είναι το https και πώς επηρεάζει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας

Σχεδόν όλοι οι χρήστες του Διαδικτύου έχουν προσέξει το σύμβολο δίπλα από το URL κάθε ιστοσελίδας στο Google Chrome. Μέχρι πέρυσι, σύμφωνα με το πρωτόκολλο http, κάθε χρήστης μπορούσε να μάθει αν μια ιστοσελίδα είναι ασφαλής ή όχι, βάζοντας τον κέρσορα πάνω από αυτό το σύμβολο, όπου και του εμφανιζόταν η ένδειξη «not secure». Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει από τον Ιούλιο του 2018. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του http και του https;

Το http (HyperText Transfer Protocol) αντιπροσωπεύει ένα πρωτόκολλο που χρησιμοποιείται από τον Παγκόσμιο Ιστό (World Wide Web). Το πρωτόκολλο αυτό καθορίζει τον τρόπο που μορφοποιούνται και μεταδίδονται τα μηνύματα και τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουν οι servers και οι browsers σε διάφορες εντολές. Ο κίνδυνος έγκειται κατά τη διάρκεια της μεταφοράς αυτών των πληροφοριών στον server.

Το https είναι το ίδιο πρωτόκολλο με μόνη διαφορά ότι το γράμμα «s» υποδεικνύει ότι η ιστοσελίδα κατέχει το πιστοποιητικό SSL (Secure Sockets Layer). Πρόκειται για μια διαδικασία που κρυπτογραφεί τα δεδομένα όταν μεταφέρονται στον server.

Από τον Ιούλιο του 2018, η Google κυκλοφόρησε το Chrome 68. Η έκδοση αυτή, σε αντίθεση με την προηγούμενη (Chrome 64), προειδοποιεί τον χρήστη για την ασφάλεια της ιστοσελίδας, ανεξάρτητα εάν αυτός πατήσει πάνω στο σύμβολο i.

(εικόνα από Google Blog)

 

Τι σημαίνει ότι μια ιστοσελίδα είναι μη ασφαλής;

Η έλλειψη ασφάλειας μιας ιστοσελίδας σημαίνει ότι όλες οι πληροφορίες που αποστέλλονται και λαμβάνονται από τη συγκεκριμένη σελίδα είναι απροστάτευτες, δηλαδή μπορούν να κλαπούν, να διαβαστούν ή και να τροποποιηθούν από hackers ή οντότητες, οι οποίες έχουν πρόσβαση σε υποδομές του Διαδικτύου, όπως είναι οι ISP (Internet Service Providers – Πάροχοι Υπηρεσιών Διαδικτύου) και οι κυβερνήσεις.

Πώς επηρεάζει αυτό την επιχείρησή σας;

Όλο και περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου εισάγουν πληροφορίες που σχετίζονται με πληρωμές, ειδικά σε e-shops, αλλά και άλλα προσωπικά δεδομένα, που είναι για αυτούς σημαντικό να μένουν προστατευμένα. Είναι αυτονόητο πως η έλλειψη ασφάλειας μιας ιστοσελίδας μπορεί να αποβεί ένας από τους κύριους λόγους απομάκρυνσης του χρήστη από αυτή, πόσο μάλλον τώρα, που η Google παρέχει άμεση προειδοποίηση. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να επηρεαστούν τα στατιστικά της ιστοσελίδας, όπως τα στοιχεία που αφορούν την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις, αλλά και να προκληθεί ζημιά στο brand και την αξιοπιστία της επιχείρησης.

Επιπρόσθετα, η Google προσπαθεί όλο και περισσότερο να ενθαρρύνει τις ιστοσελίδες να μεταβούν στο https, κάνοντας ελέγχους και βάζοντας «εμπόδια» σε εκείνες που αντιστέκονται σε αυτήν την μετάβαση. Η έλλειψη ασφάλειας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό, το SEO της ιστοσελίδας και αυτό έχει ως συνέπεια αυτή να βρίσκεται σε πολύ χαμηλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, καθιστώντας δύσκολο να τη βρει ο χρήστης.

Τι μπορείτε να κάνετε για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας;

Εάν δεν έχετε https στην ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να αγοράσετε ένα πιστοποιητικό SSL από το διαδίκτυο. Το κόστος υπολογίζεται ανά έτος, και καλό θα είναι να κάνετε μια έρευνα, προτού προβείτε στην αγορά κάποιου πιστοποιητικού.